ТРАНСПОРТНЕ ОБЛАДНАННЯ ДІЛИТЬСЯ НА:
— Конвеєр стрічковий
— Конвеєр гвинтовий (шнек)
— Скребкові ланцюгові транспортери
— Ковшовий транспортер зерна (норія)
Серед найпоширеніших стрічкові та ланцюгові конвеєри. Стрічкові транспортери застосовують не тільки для зерна, але і для важких культур (коренеплоди, пелети, різні корми та ін.). Ланцюговий конвеєр може спокіно переміщати великі обсяги зернових на кути до 85 градусів та гарячих вантажів (зола). Затребуваність транспортера пояснюється його основними плюсами використання:
— мобільність через невелику вагу та компактність техніки
— простота в експлуатації
— висока працездатність протягом тривалого часу
— простота конструкції
— вантаж легко можна транспортувати по вертикальній або горизонтальній площині в важкодоступні місця.
Стрічковий конвеєр
Стрічковий транспортер часто використовується на різних підприємствах. Він розроблений для переміщення зерна та інших сипучих та не сипучих матеріалів на відстань до 1000 м. Продуктивність у стрічкового транспортера в залежності від моделі може бути від 50-1000 т/год, у тому числі на кути до 45 градусів.
Стрічкові транспортери переміщують зерно, не пошкоджуючи і не завдаючи йому шкоди. Крім того зручно на ньому транспортувати матеріал, що сильно порошиться, наприклад, цемент, борошно, пелету, дрібноподрібнені комбікорми і добавки. Часто такі транспортери застосовують у фасувальних цехах для переміщення готової продукції (круп, цукрового піску, солі тощо).
Конструкція має найпростішу будову, що складається зі стрічки та роликів. Стрічка має самоочищення, це зручно при використанні на великих виробництвах. Стрічковий конвеєр має три секції: натяжну, приводну та проміжну. Привідна секція сконструйована так, щоб можна було легко замінити вал або шків без зняття та роз’єднання стрічки.
У багатьох моделей стрічкового зернового транспортера використовується автоматизований пересувний візок. Вона керується пультом. Стрічка конвеєра може бути з вінілу, силікону, гумової, уретанової та ПВХ. Поверхня або шорстка, з опуклостями або гладка. Вибирається вона залежно від прямого призначення транспортера.
Гвинтовий конвеєр
Ці транспортери вважаю дуже затребуваними та їх використовують для переміщення дрібнозернистих або сипких матеріалів горизонтально та під різними кутами.
Конструкція шнекового транспортера складається з трубки, усередині якої працює велика спіраль, вузлів розвантаження та завантаження, приводу та приєднувальним фланцем на виході.
Застосовують його транспортування сипучої продукції на відстань до 30 м.
Шнекові транспортери бувають:
— У трубі
— У жолобі
Конвеєри у трубі можуть бути горизонтальні чи вертикальні. Мають секційну циліндричну основу, яку легко можна збільшити чи зменшити. Кріпляться між собою модулі за допомогою проміжних фланців. Спіраль збільшують за допомогою додаткових опор.
Конвеєри в жолобі застосовують як альтернативу конвеєрам у трубі або для швидкого доступу до спіралі. Їх основа складається з жолоба, в якому обертається велика спіраль. Застосовують такі шнеки для важких сипких видів товару, наприклад, гранульований комбікорм.
Жолоб складається з модулів, які легко доповнюються. Кріплять їх муфтами на додаткові опори. Для підвищення зносостійкості застосовують спеціальні ущільнювачі між секціями.
Ланцюговий конвеєр
Ланцюговий скребковий транспортер призначений для переміщення сипких вантажів горизонтальною або похилою площиною (до 85 градусів) з дуже великою продуктивністю до 600 т/год по зерну і на довжини до 60 м.
Основу конструкції такого транспортера становить жолоб усередині якого йде ланцюг із закріпленими на ній скребками. Ланцюг застосовується вітчизняний пластинчастий або іноземного виробництва. Скребки виготовляються з гуми, поліуретану або поліетилену.
Використовується в поєднанні із завантажувальною лійкою від авто або залізничного приймача з перевантаженням на інший конвеєр або норію.
Завдяки простоті та особливостям конструкції можливе встановлення проміжних вивантажень та завантажень з ручними або електричними засувками.
Ковшові транспортері (норії)
Ківшовий транспортер призначений для роботи у вертикальній площині на висоту до 60 м. На вигляд вантажонесучого органу буває стрічковий і ланцюговий з прикріпленими ковшами. Можливе виготовлення у самонесучому виконанні з розтяжками з канатів.
Конструкція складається з:
— Завантажувальна частина (черевик).
— Привідна станція (головки).
— Норійних шахт.
Принцип його роботи заснований на роботі ковшів, в які потрапляє матеріал через лійку черевика. Потім сировина переміщається шахтою до місця вивантаження.